۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۱۰

تقوی‌نیا:

پزشکیان در مجمع سازمان ملل حواشی سخنان اشتباهش را پوشش داد

پزشکیان در مجمع سازمان ملل حواشی سخنان اشتباهش را پوشش داد

کارشناس مسائل منطقه در رابطه با سخنان رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: پزشکیان حواشی که با صحبت‌های اشتباهش داشت را تا حدود زیادی پوشش داد.

علیرضا تقوی نیا کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در مورد سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: مواضع دیشب رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل تقریباً خوب بود و توانست حواشی را که بر اثر صحبت‌های اشتباه خودش ایجاد کرده بود را تا حدود زیادی پوشش دهد.

وی افزود: موضع رئیس جمهور در حمایت از فلسطین همینطور حمایت از لبنان موضع خوبی بود و به اعتقاد من در چهارچوب مواضع و سیاست‌های راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران صحبت کرد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین در رابطه با بازتاب سخنان رئیس جمهور و این احتمال که آیا رئیس جمهور می‌تواند در رابطه با جنایات رژیم صهیونیستی اجماعی ایجاد کند، عنوان کرد: قطعاً بازتاب سخنان رئیس جمهور خوب است اما بعید می‌دانم که اجماعی در برابر رژیم صهیونیستی ایجاد شود زیرا آمریکا و متحدانش در منطقه به طور کامل از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند.

تقوی‌نیا ادامه داد: در کل صحبت‌های آقای پزشکیان در راستای دیپلماسی عمومی خوب بود از شبکه‌های سراسری جهان پخش شد و مردم دنیا متوجه شدند که جمهوری اسلامی به طور جدی از مقاومت لبنان حمایت می‌کند. این ایران است که از لبنان و فلسطین حمایت می‌کند دیگر کشورها صرفاً سخن می‌گویند اما عمل نمی‌کنند.

وی گفت: رئیس جمهور ترکیه هم در حمایت از فلسطین صحبت کرد اما رفتارهای دولت ترکیه با این سخنان در تناقض است زیرا که آنهاهمچنان از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند. همینطور دولت اردن نیز صرفاً صحبت می‌کند و حمایت جدی ندارد، اما صحبت‌های رئیس جمهور ایران کاملاً متناسب با رفتارهای ما بود و تناقضی با اصول و راهبردهای نظام جمهوری اسلامی نداشت کاملاً منطبق با استراتژی‌های کشورمان در حمایت از فلسطین و لبنان در منطقه بود.

کد خبر 6235804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • NP AE ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۴
      0 0
      بقیه جرات نمی کنند اگر جرات داشتند که الان رژیم جعلی انقدر جسارت واسه دست درازی برای ارتکاب نسل کشی پیدا نمی کردکشورهای ترسو بزدل خود نیز روزی مورد تجاوز رژیم جعلی و غرب در آینده خواهند بود و حتما از روزی که جرات روبرو شدن مقابله با تجاوزات نسل کشی وحشیانه غیرنظامیان را نداشتن پشیمان خواهند گشت .